wtorek, 4 sierpnia 2015

Pretty Little Liars : Kłamczuchy - recenzja ♥

Tytuł : Pretty Little Liars : Kłamczuchy
Autor : Sara Shepard
Wydawnictwo : Otwarte
Strony : 279
Ocena : 8/10

Hanna,Aria,Spencer,Emily i Alison to przyjaciółki na zawsze.
Przynajmniej do czasu tajemniczego zniknięcia Alison.
Dokładnie 3 lata temu gwiazda szkoły Alison DiLaurentis zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach.
  
"Nigdy nie ufaj ładnej dziewczynie z brzydkim sekretem" 

Teraz powraca w postaci listów,maili i smsów.
Zna sekrety swych przyjaciółek i jest zdolna by ujrzały światło dzienne.


 "Jestem Spencer. (...) Ta druga. (...). Ta, którą trzymają w piwnicy."

Wie o tym,że Spencer wdała się w romans z kimś kto jest ważny dla jej siostry,o tym,że Aria romansuje z facetem,który jest od niej starszy,o tym,że Hanna wpadła w kłopoty i ma problemy z policją a także to,że Emily woli dziewczyny.
Teraz dziewczyny muszą odnowić przyjaźń oraz dowiedzieć się czego chce ich "zaginiona" przyjaciółka

  "Wciąż tu jestem, s*ki. I wiem o wszystkim. A."

Po 5 miesiącach oczekiwania na swą kolej nareszcie przeczytałam pierwszy z 14 tomów Słodkich Kłamstewek.
Mam szczerą nadzieję,iż Sara Shepard nie zrobi z tej serii książkowej mody na sukces.
Pozycja nie jest gruba,więc pochłonęłam ją w rekordowym tempie (2,5 godziny,jak dla mnie to mój rekord,serio).
Bardzo spodobał mi się styl pisania autorki.Ma w sobie nutę kryminału a także typowej młodzieżówki,które tak kocham.
Fakt faktem,że ciężko było mi się w nią wbić,jednak cieszę się,iż w końcu po nią sięgnęłam.


"Kiedy spędzały czas tylko we dwie, Ali pokazywała inną, mniej idealną twarz - co zresztą sprawiało, że ostatecznie wydawała się jeszcze bardziej idealna (...)"

Co myślę o bohaterach ? Myślę,iż byli naprawdę fajni.
Najbardziej przypadły mi do gustu Spencer i Aria,których historię wręcz pokochałam.
Najmniej ze wszystkich polubiłam chyba Emily,szczerze mówiąc nie wiem dlaczego.
Może dlatego,że miała kochanego chłopaka i zostawiła go dla dziewczyny,która wprowadziła się do domu DiLaurentisów ?
Hanna to bohaterka z niezbyt przyjemną przeszłością,która strasznie się zmieniła i to właśnie ona teraz jest najpopularniejsza w gronie swoich rówieśników.

"Myślałam, że popływamy. Dalej, rozbieraj się."

Komu polecam tą pozycję ?
W szczególności młodzieży,lubiącej powieści młodzieżowe z nutą kryminału. Może i dorosłemu także się spodoba,chociaż szczerze w to wątpię :)
Ja z pewnością sięgnę po dalsze losy bohaterów.

A wy czytaliście Słodkie Kłamstewka ?
A może wolicie serial ? 
 
 

 

 

36 komentarzy:

  1. Profesjonalna recenzja :) super piszesz :) może zechcesz ocenić moje opowiadania? zapraszam serdecznie :D http://zakochanymol.blogspot.com/2015/08/kryszta-pytania.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie lubię czytać książek, ale Ty napisałaś świetnie tą recenzje, tak jak profesjonalista. Naprawdę świetnie się czytało.
    kenia0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Pretty Little Liars <3
    Styloowi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy post. :)
    Świetnego masz bloga, będę tu wpadać częściej. ;)
    natkaa1.blogspot.com zapraszam ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba po twojej recenzji skuszę się do przeczytania :)
    http://paulinaay.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Na serio fajna recenzja, ktora by mnie przekonala ale jeden minus.. Jakos nie lubię takich książek xd
    http://margarett-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Profesjonalna recenzja,naprawdę bardzo profesjonalna. Ja obecnie jestem na Zatrutych i nie jest to moda na sukces ! Kocham Twoje recenzje,strasznie zachęcają do przeczytania. Jeśli mogę wiedzieć to czemu posty tak rzadko ? Chcę więcej recrnzji :D A myślałaś może o zrobieniu jakiegoś tagu ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! To naprawdę bardzo motywuję do dalszego pisania :) Całe szczęście,że nie jest to moda na sukces bo chyba bym się załamała :D Posty będą częściej już niebawem,gdyż przyjedzie do mnie nowy laptop,bo mój obecny chodzi jak kupa ;-; Tag będzie jutro,bądź pojutrze :)

      Usuń
  8. Czytałam i ogladałam, a w sumie dalej oglądam ten serial. Świetna recenzja i tak jak Ty, również sięgnę po dalsze losy bohaterów książki pll !:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Uważam, że książki są zdecydowanie lepsze od serialu! Jestem już w dziewiątej części PLL i to co się tam dzieje...

    natasiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam, ale po Twojej recenzji z przyjemnością sięgnę po książkę !

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam, ale dużo o niej słyszałam. Twoja recenzja jeszcze bardziej zachęciła mnie do przeczytani :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Długo się zbierałam do obejżenia serilau, ale nigdy nie mogłam na niego natrafić w TV. Po twojej recenzji pewnie najpierw sięgnę po książke a dopiero potem obejże go :)

    http://dirtydiary1.blogspot.com/

    PS: Wspaniały blog, wszytskie recenzje warte uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja oglądałam serial i jest to jeden z moich ulubionych! :) Ksiązki niestety nie czytałam. :)

    Blog z bajkowymi i fantasy sesjami zdjęciowymi. :)
    Nowa sesja zdjęciowa z druga modelką pt. ''Vampire'':
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/08/vampire.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam ani nie oglądałam ale może kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałem, uwielbiam <3
    http://zaczytanyksiazkoholik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem właśnie w trakcie czytania tej książki. Zrobiłam sobie sporą przerwę, bo treść przestała mnie interesować, ale świetnie to przedstawiłaś, więc chyba zacznę ponownie :D

    emiemaila.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie widziałam tego serialu, ale dużo o nim słyszałam... chyba się skuszę i w końcu pooglądam :) Tylko boję się, że za bardzo mnie wciągnie:D bo pewnie na maksa wciaga, hm?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak ! Ja zaczęłam dziś oglądać serial i nie mogę się oderwać :D

      Usuń
  18. Świetnie piszesz, fajna recenzja ;)
    http://necia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Super blog ! Wreszcie nie bede miała problemu ze znalezieniem ksiazki na wyjazd. Recenzje profesjonalne ! Super www.claudiiineelife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytalam ksiazki, moze sie skusze i poogladam ;3

    http://carolina-in-america.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. PLL jest moim ulubionym serialem, a po książkę chętnie sięgnę :)
    www.kiinsza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiammmmm ten serial! Jest super! Wieczorem może zabiorę się za kolejny odcinek :)
    A do książek mnie nie ciągnie jakoś szczególnie. Mogłabym przeczytać, ale nic się nie stanie, jeśli nie przeczytam :)

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  23. Zaciekawiłaś mnie, recenzja dobra... Powiem Ci, że chętnie ogarnę :)

    http://sandrabozekphotography.blogspot.com/ WELCOME! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Szczerze mówiąc to prezentuje się ciekawie! :) Chętnie po nią sięgnę, a serialu w sumie nie obejrzałam nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Super recenzja. Mimo to, że nie przepadam z PLL, to miło się czytało. Pozdrawiam

    http://talkactive-teenager.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawie piszesz... Aż mam chęć przeczytać tę książkę *-*

    Zajrzyj również do mnie : soyotrablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie czytałem książki, ale kocham serial! Wiem, że znacznie różni się od wersji książkowej, ale jest również wart uwagi :)

    Zapraszam do mnie: www.platinumskull.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Szczerze? Nie wiem czy przeczytać tę książkę.. Może kiedyś. Na razie mam na swojej "liście" kilka tytułów, które wydają się ciekawsze niż ona :) Ciekawa recenzja
    http://recenzjelaury.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawy post super napisany jednak nie jestem fanką książek nigdy nie mam czasu by jakąś przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń