niedziela, 17 maja 2015

Dary Anioła : Miasto Kości recenzja ♥

Tytuł : Dary Anioła : Miasto Kości
Autor : Cassandra Clare
Wydawnictwo : MAG
Ocena : 10/10

Clarissa Fray to zwykła dziewczyna,która nie zdaje sobie sprawy,że różni się od swoich rówieśników.
Pewnego dnia,gdy razem ze swoim przyjacielem - Simonem - postanowili wejść do klubu Pandemonium.Ujrzała coś czego nie widział nikt inny poza nią samą.

"Wiesz jakie jest najgorsze uczucie, jakie mogę sobie wyobrazić? Nie ufać osobie, którą się kocha najbardziej na świecie."


"Sarkazm to ostatnia deska ratunku, dla osób o upośledzonej wyobraźni."


Tysiące lat temu Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią mężczyzny i tym sposobem zapoczątkował nową rasę pół ludzi i pół aniołów - Nephilim - Przebywają wśród nas,ukryci,niewidzialni ale cały czas obecni. Są oni naszą niewidzialną ochroną przed demonami.Nazywani są Nocnymi Łowcami.


"- Trzymaj się z daleka od mojej broni. Nie dotykaj żadnej bez mojego pozwolenia. 
- Cóż, właśnie pokrzyżowałeś moje plany sprzedania jej na eBayu - rzuciła Clary 
- Sprzedania na czym? 
Clary się uśmiechnęła 
- Mitycznym miejscu o wielkiej magicznej mocy."

Clary dzień po wydarzeniach z Pandemonium,gdzie widziała jak Jace zabija człowieka,który później okazał się demonem.poszła z Simonem na kawę do kawiarni.Myślała,że spędzi miły wieczór po awanturze ze swoją matką,tak się nie stało. Siedząc ujrzała chłopaka o złotych włosach i runach pokrywających jego ciało.Wiedziała,że był to Jace,chłopak z klubu,który zabijał demona.Wyszła do niego a po chwili rozmowy z nim,dostała telefon od mamy.
To była ostatnia rozmowa ze swoją matką w tym tomie.

"W tym momencie drzwi się otworzyły, a Jocelyn wydała cichy okrzyk.

– Jezu!
– To tylko ja – odezwał się Simon. – Choć już mi mówiono, że podobieństwo jest uderzające."


Clary nie wróciła,już do kawiarni.Wyruszyła do domu,gdzie musiała rozprawić się z Pożeraczem (demonem).Odkryła tam,że jej matka zniknęła a ona nie,jest taką zwykłą dziewczyną,za którą się uważała przez całe życie.
Wraz z Jace'm wyjechała do Instytutu,gdzie zamieszkała przez najbliższy czas.

"-Następnym razem, kiedy postanowisz się zranić, żeby przyciągnąć moją uwagą, pomyśl, że czułe słówka działają cuda."

Po tej powieści spodziewałam się czegoś na kształt wszystkich teraz dostępnych książek fantasty na rynku wydawniczym.Pomyliłam się. "Dary Anioła : Miasto Kości" to książka,która jest idealna pod każdym względem,od okładki do Epilogu.


Cassandra Clare to pisarka,która przede wszystkim zaskakuje czytelnika,wkurza osoby z #TeamClace i otwiera nam drzwi do świata,w którym większość osób chciałaby żyć. Autorka dała mi do zrozumienia,że wystarczy przyjrzeć się czemuś dokładniej,a możemy dostrzec coś w czymś,czego inni nie dostrzegają.
Główni bohaterzy - Clary i Jace - są świetni ! Zdecydowani i pewni siebie. Clarissa musiała z dnia na dzień przystosować się do tego co ją czekało.Jace to przede wszystkim bardzo sarkastyczny bohater,który w najmniej odpowiedniej sytuacji potrafi wypalić z czymś,przy czym nie idzie się nie śmiać ! Wielką sympatią obdarzyłam nie tylko Clary i Jace'a,ale także Isabelle i Magnusa. Izzy to dziewczyna,która jest piękna,pewna siebie,i która ma genialne wyczucie stylu.
Magnus Bane,jest bardzo komicznym bohaterem,którego polubiłam od początku !


"Kochać to niszczyć, a być kochanym, to zostać zniszczonym"

Mówiąc o filmowej obsadzie,nie mogę powiedzieć złego słowa.Aktorzy są dobrani perfekcyjnie,dokładnie tacy,jakich sobie wyobrażałam.Jamie i Lily w roli Jace'a i Clary to strzał w dziesiątkę ♥ ! Wszyscy są cudowni i nie wyobrażam sobie lepszej obsady.Warto dodać,że pomimo genialnej obsady,sama ekranizacja podobała mi się jako film,jednak odbiegała od książki w wielkim stopniu.


"Dary Anioła : Miasto Kości" to niesamowite rozpoczęcie serii i jest mi strasznie wstyd,że nie przeczytałam tego wcześniej. Jeśli nie czytaliście jeszcze tej książki,to nie wiem co robiliście przez całe życie.Tak na marginesie dziewczyny Jace jest mój ! ♥



25 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post ;d a ten cytat o kochaniu i niszczeniu, powalający!!
    http://amfaceless.blogspot.com/2015/05/nails-polish.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wreszcie przeczytać tą książkę! Ale trochę boje się wciągać w 6-tomową serię...

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham, kocham, koooochaaaaaaaaam!!! To chyba moja ulubiona seria, ulubiona autorka, ulubiony świat, ulubione wszystko!
    Tak na marginesie: JACE JEST MÓJ!!!! Byłam pierwsza .____. :D
    http://biblioteczka-blanki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zresztą nie, bierz Jace'a. Ja rezerwuję Jamiego (czy jak to się tam odmienia). :D

      Usuń
    2. Jamie'go zarezerwowałam już,gdy w Zmierzchu się pojawił ! :D Dobra,ewentualnie możemy się podzielić ;*

      Usuń
    3. Apostrofu w odmianie zagranicznych imion używa się wtedy, kiedy trzeba oddzielić dwie samogłoski, np Henry -Henry’ego. W odmianie imienia Jamie-Jamiego apostrof nie jest potrzebny, ponieważ imię odmienia się regularnie przez przypadki. :-)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam przeczytać Miasto kości w najbliższym czasie, ale chyba odłożę to do czasu, aż na prawdę nie będę miała co czytać. Twoja recenzja tak średnio mnie do niej przekonuje, książka wydaje się zbyt idealna.
      Ps. I Ciebie dopadła przecinkologia? :-(
      Antosia czyta

      Usuń
    2. O tej książce nie dało się powiedzieć złego słowa.Dobra może jedno,że nienawidzę jednej postaci,która wszystko psuję.Porównując to do innych książek fantasty,których czytałam to,jest zdecydowanie najlepsze ! Ohh...Przecinkologia ! Oczywiście,że tak :(

      Usuń
  5. Opisałaś to cudownie ! Przyznaję Ci rację pod każdą wypowiedzią ! Kocham Dary Anioła

    OdpowiedzUsuń
  6. aż może się skusze żeby przeczytać książkę, bo jakoś nie przepadałam za tym wcześniej! :)
    obserwuję i zapraszam!:*
    nasiulka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O bardzo ciekawa książka. Moze w wolnej chwili po nia sięgnę :)
    nataliapfotografia,.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie się zapowiada, chyba muszę ją przeczytać ;)

    Darunia-dusiunia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam jakiś czas temu i mam zamiar ponownie przeczytać. Mam w domu cztery części i już nie mogę się doczekać aż zacznę kolejną część :)

    http://ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze tej książki nie czytałam, ale wszyscy mi ją polecają, a Twoja recenzja sprawiła, że jestem pewna, że niedługo będę mogła dumnie powiedzieć: "Tak, czytałam ją!". Genialna recenzja, naprawdę zachęca do czytania, a sama pisarka już przypadła mi do gustu! :)
    Świetny blog!

    pozytywnikk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zarówno opis jak i cytaty bardzo zachęcają do przeczytania tej książki. Muszę się za nią rozejrzeć :) Świetny blog!

    ksiezycova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham całą serię no i DM ! Jace i Will <3! Ciekawe jaki będzie serial.
    http://czytaniewekrwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie wypożyczyłam tą książkę z biblioteki i muszę się wreszcie za nią zabrać :D

    Zapraszam do siebie :)
    http://cosdopoczytania.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. wydaje się świetna :) na pewno przeczytam <3 zapraszam do mnie
    http://lovelyrainbowblog.blogspot.com/2015/05/3spring-maj.html?showComment=1432133994914#c9178827513740717683 obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie słyszałam o tej książce. Po samym spojrzeniu na nia raczej nie przeczytałabym ,ale jak Ty ją oceniłaś to po prostu muszę przeczytać ! Genialnie piszesz ! Ciekawie przed wszystkim. Pozdrawiam ! http://alexswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki! Myślę, że sięgnę po nią w przyszłym tygodniu.
    Zapraszam do mnie, na bloga o wszystkim, dopiero zaczynam, więc proszę o wyrozumiałość ;)
    http://www.tuwbbyeandv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. książka stoi na półce i czeka aż będę miała czas żeby ją przeczytać:)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. To jedna z moich ulubionych ksiazek! Po prostu cudo. Jak czytalam to normalnie czulam sie jakbym czytalam Harrego Pottera po raz drugi!
    Cassie pisze swietnie! Uwielbiam jej trylogie Diabelskie Maszyny!


    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń